|
„Arany
László: Szárnyaszegett” Galamb – (újabb) merénylet a világűrben – a Columbia
űrrepülőgép tragikus végzete |
|
|
Kutatási munka anyaga - 2002-ből |
|
|
A
Columbia (Galamb) űrrepülőgépet hihetetlen biztonsági intézkedések közepette
indították. Akik elpusztítására törekedtek, éppen ezért a leszállás folyamán
támadták meg. Három esetben is. Talán külön-külön még túlélhetők lettek volna a
csapások, de együttesen már semmiképp. Újabb hét ember esett áldozatul sötét
erők törekvésének.
1.
ábra. A Columbia legénysége - Kalpana Chavla, Ilan Ramon, William McCool,
Michael Anderson, Laurel Clark, David Brown és RIck Husband.
2.
ábra. A Columbia külső hajtóanyagtartályáról levált pihekönnyű szigetelőréteg
elsuhan a bal szárny alatt
A visszatérés közben
valami nem volt rendben. Ezt rögtön tudni lehetett abból, hogy a rádiókapcsolat
váratlanul szakadt meg. Az űrrepülőgép parancsnoka nyugtázta a balos kanyar
megkezdési manőverét, ekkor mintegy 63 km-es magasságban jártak Texas állam
felett, majd többé már nem hallhatták a hangját. Kisebb megszakításokkal még
valamiféle surrogás bejött a rádión, aztán semmi. Akik az eseményeket figyelték
ezek után nem sokkal arra lehettek figyelmesek, hogy a visszatérő Űrsikló
felizzik és darabokra szakad. A legénység életét vesztette.
Ez volt az űrrepülőgépes
repülések sorában a 113. küldetés, egyben a Columbia űrrepülőgép 28. útja.
A katasztrófa okáról
azonnal megkezdődtek a találgatások, hiszen a sem a felszállásnál, sem a
kéthetes út során semmiféle rendellenességet nem tapasztaltak. A sajtó
munkatársai szerették volna a világ döbbenettől sújtott lakosságát minél
pontosabb, gyorsabb és szakszerűbb ismerettel ellátni. Neves szakértőket,
űrhajósokat kérdeztek meg tehát – köztük természetesen magyarokat is -, akik
többsége hihetetlen tájékozatlanságot árult el az egész űrrepülőgép-rendszerrel
kapcsolatban. Így, ahelyett, hogy az emberek világos képet kaptak volna a
lehetséges okokról, s magáról az űrrepülőgép-rendszerről, félrevezetések
tömegének lettek kitéve.
3.
ábra. Ron Dittemore, az űrrepülőgép-program igazgatója, bemutatja és
megmagyarázza: a szigetelőréteg leváló darabja semmiféle sérülést nem
okozhatott.
A NASA mindeközben mélyen
hallgatott. Természetesen őket is sokkolták az események. Ők minden
elképzelhetőt megtettek a maguk részéről, sőt még annál is többet. A beígért
sajtótájékoztatót félóránként halasztgatták, s aztán elmondták azt, amit
mindenki más is tudott, miszerint semmit nem tudnak. Ami már ekkor feltűnő volt
az a következő: egyetlen egy neves hírtelevízió vagy a NASA által a leszálláskor
készült videofilmet sem lehetett látni! Valamennyi hírtévé által bemutatott
valamennyi, a katasztrófát rögzítő felvétel, amatőr kamerákkal készült.
Mindenesetre elgondolkoztató, hogy a leszállás helyszínén hatalmas apparátussal
felvonuló ABC, BBC, CNN, Fox News, a Sky News, az Izraeli TV-társaság, a NASA,
stb. stb. profi kameráival rögzített felvételek egyikét sem lehetett látni…
Közel két héttel az események után – jelen sorok írásakor - a nagy
tévétársaságok még mindig adósak ezzel.
4.
ábra. Egy nyilvánvaló hamisítvány. A szárny állítólagos repedéseiről, állítólag
az izraeli űrhajós által készített felvétel. A képen az űrrepülőgép semmiféle
alkatrésze nem azonosítható, az űrhajó textúrája alapvetően eltér a képen
látottól, s a Föld helyzetének ábrázolása is sántít.
A Columbia 16 napos
tudományos küldetést teljesített. Mintegy 80 fő kísérletet hajtottak végre.
Vizsgálták virágok, köztük rózsák illatának terjedését, az égés során keletkező
parányi lánggömböket, különböző élelmiszerek, pl. ketchup tulajdonságainak
megváltozását súlytalan körülmények között, valamint sok-sok kísérleti állat
viselkedését. Ha a tragédia nem következik be, talán senkinek sem szúr szemet,
hogy az indiai születésű Kalpama Chawlán kívül a legénység valamennyi tagja
magasan képzett katonatiszt volt. A biológiai és fizikai kísérletek mellett
tehát nem kevés szigorúan titkos katonai program végrehajtására is sor került. A
katasztrófa után egy héttel polgárőrök, katonák és CIA munkatársak ezrei keresik
a „Secret Government Property” (Titkos Kormány Berendezés) jelzésű tárgyakat.
A NASA a sokadik halasztás
után megtartott sajtótájékoztatón bejelentette, hogy az űrrepülőgép indításának
kezdeti szakaszán a külső hajtóanyagtartály hővédő burkolatának egy darabja
levált, s ez megsérthette az űrsikló bal szárnyán a hővédő burkolatot. Az
esetleges sérülés a visszatérés során végzetessé válhatott. Neves szakértők már
az elhangzásának pillanatában belekapaszkodtak ebbe a bejelentésbe, s azonnal
elkezdtek kígyót-békát kiabálni a NASA-ra, hangsúlyozva az Amerikai Nemzeti és
Repülésügyi- és Űrhivatal felelőtlenségét. Azonban arról megfeledkeztek az
említett neves szakértők, hogy ha az űrrepülőgép hővédő burkolata már az
emelkedés kezdeti szakaszán megsérül, akkor az űrhajó már a világűrbe sem
juthatott volna ki, hiszen az emelkedés közben legalább akkora, sőt egy kicsivel
nagyobb is az űrrepülőgépet érő terhelés, mint a visszatéréskor. Erről a tényről
a szakértők megfeledkeztek.
5.
ábra. Egy ábrasorozat 22. darabja. A fekete pontok a már nem működő, a piros
pontok a sérült, a zöld pontok a tökéletesen működő szenzorokat mutatják a
rádiókapcsolat megszűnése előtt egy perccel. Látható, hogy az egyik kerék már
kidurrant, a másik még éppen nem, s a futómű-kamra valamennyi szenzorja
túlmelegedést jelez, miközben a szárny más részein még működnek az érzékelők, s
a szárnyon magán sincs sérülés nyoma, kivéve a szárnyvéget, ahová a kisülés
sújthatott
A katasztrófa után egy
héttel kutatók modellezték az esetleges anyagleválás-okozta sérülést. Azt
tapasztalták, hogy többszörösen nagyobb energiájú ütközés sem okozhat sérülést a
hővédő burkolaton. De semmiféle szakértői tudás nem kell annak belátásához, hogy
egy hungarocell sűrűségű és keménységű leváló darab nem igazán képes megsérteni
egy acélkeménységű kerámiacsempét…
Neves szakemberek és volt
űrhajós állították, hogy ha a hővédő csempék megsérülnek, netán leválnak, a
világűrben nincs mód arra, hogy erről az űrhajósok tudomást szerezzenek, vagy
esetleg elhárítsák a hibát. Ez a kijelentésük egész egyszerűen nem igaz! Fontos
tudni, hogy valamennyi hővédő csempe, mind a harmincvalahány-ezer, egyedi
azonosítókóddal rendelkezik. A felszállást követően katonai kémholdak és
távcsövek megvizsgálják, vajon valamennyi a helyén van-e. Ha nem, az illető
csempét felragasztó munkás abban a pillanatban igen komoly pénzbírságra, netán
állásának elvesztésére számíthat. Szinte minden küldetés alkalmával potyogtak le
csempék, de ez a veszteség soha nem volt számottevő, mint ahogy most sem.
Azonban az űrhajósok minden eshetőségre fel vannak készítve. Arra is, hogy
esetleg a nyílt világűrben „csempézniük” kell. Az űrrepülőgép rakterében mindig
van egy zsákra való olyan univerzális csempe, melyekkel nagyobb arányú
hibajavítás is kivitelezhető. Igaz, csak egy leszállást bírnak ki az így
felhasznált tartalékcsempék, de annyi éppen elég.
6a.
ábra. Jól látható az éppen szemből érkező űrrepülőgép, s mögötte a két fénylő
pont. A felső, a "kondenzcsík" irányában látható, jóval halványabb.
6b.
ábra. A felső fényes pont eltűnését követően mintegy fél másodperccel kicsap az
űrrepülőgépből az első látványosabb robbanás.
6c.
ábra. MIközben az űrrepülőgép darabjaira hullik, a második fényló pont továbbra
is követi a lángoló roncsdarabokat, de nem éri őket utol.
Az sem felel meg a
tényeknek, hogy az űrrepülőgép legénysége nem lett volna menthető, ha az űrben
derül ki a hiba. A meglevő hajtóanyag-mennyiséggel bármikor elérhették volna az
űrállomást, ahová szkafanderben átszállva megvárhatták volna az űrállomásra
induló következő űrrepülőgépet.
7.
ábra. Radarkép a Columbia űrrepülőgép elégése által keltett törmelék- és
égéstermék felhőről.
Az űrrepülőgép legénysége
a leszállás közben is ki tudott volna ugrani az űrrepülőgépből, feltéve, hogy
stabil repülési helyzetben haladnak, s 30 km-es magasság alá ereszkednek.
Sajnos, ennél nagyobb magasságban haltak szörnyet.
Nem felel meg a
valóságnak, hogy az űrrepülőgépen nincs fekete doboz. Van. Kettő is. Nem igaz,
hogy az űrrepülőgép pilótája a földön vett telemetrikus adatokból tudta meg – az
állítások szerint legalábbis -, hogy a bal szárny gyorsabban melegszik. Ha ez
igaz lenne, akkor a pilóták ki lettek volna szolgáltatva a nagy ismeretlennek
azokban a percekben, amikor az ionoszféra alsó határának átlépésekor megszakad a
rádiókapcsolat. Az űrrepülőgépen érzékelők tízezrei dolgoznak, s közvetítik a
pilóták előtti monitorokra a kért adatokat. Ha valamelyik érzékelő problémát
észlel, akkor pedig az azonnal képernyőre kerül.
8.
ábra. A Columbia repülésének emblémája. Különös módon sem megpörkölődés, sem a
pilóta ruhájának anyagfoszlányai nem látszanak rajta.
Összegezhetjük: az
űrrepülőgép tökéletes épségben ért fel a világűrbe és tökéletes épségben indult
vissza. Akkor hát mi történt?
Nézzük mindenekelőtt a
szemtanúk beszámolóit!
Valamennyi szemtanú
beszámolója megegyezik abban, hogy „a katasztrófát megelőző másodpercekben
rendkívül erős, kettős hangrobbanás rázkódtatta meg az épületeket”. Az
űrrepülőgép visszatérésekor valóban keletkezik hangrobbanás, de csak akkor,
amikor az már a leszállópálya közvetlen közelébe ér, s a 10 km-es magasság alá
süllyed. 63 km-es magasságban légkör sem igen van, egyszerűen nincs tehát, ami
„hangrobbanjon”.
A szemtanúk arról is
beszámolnak, hogy „két fényes pont követte az űrrepülőgépet”. Ennek akkor nem is
tulajdonítottak jelentőséget, hiszen a leszállást rendszeresen követik
vadászgépek. Igen ám, de kb. 800 km-el arrébb, a leszállópálya közvetlen
térségében…
9. ábra. Az űrrepülőgép egyik
manőver-hajtóműve. A bal szárny melegedését már 7 perccel a rádiókapcsolat megszakadása előtt jelezték a szenzorok. A melegedés nem volt túl jelentős, de ha elemezzük az érzékelők mérési eredményeiről nyilvánosságra hozott adatokat, akkor azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a bal oldali futómű kamrája nyitva volt a légkörbe lépés megkezdésekor! Ezt a rendellenességet a pilótának észlelnie kellett volna! Hacsak. Hacsak még Kalifornia fölött, mintegy 100 km-es magasságban nem találja el az űrrepülőgépet egy lila színű villámlás…
10.
ábra. Az űrrepülőgép utasai egyikének a sisakja. Állítólag. Ezen ugyanis vörös
zászló látható.
Egy nevének eltitkolását
kérő fotós kameravégre is rögzítette a jelenséget. A képeket egyik rokona
ismeretségi körének felhasználásával juttatta el a NASA-hoz. Egy rokona
segítségével, aki egy templomba járt Jack Lousma volt űrhajóssal. A képeket a
vizsgálat lezárásáig nem hozzák nyilvánosságra.
A fotók előzetes elemzése
szerint „elektromos kisülés” vagy pedig űrszemét okozhatta a különös lila
villámlást. Elektromos kisülés az ionoszférában meglehetősen ritkán talál el
tárgyakat, különösen akkor, ha azok csempével vannak burkolva. Létezik azonban
három fegyver, mely képes mégis erre: az űrvédelmi program keretében megalkotott
automatikus lézerfegyver-rendszer, a HAARP, illetve a HPM. A HAARP lényegében
egy rendkívül sokoldalú időjárás-fegyver, de emellett alkalmas emberi
agyhullám-befolyásolásra, földrengések, esőzések kiváltására, de képes a Föld
bármely pontján elektromos kisülést is kelteni. A Csillagháborús terveknek
megfelelően bolygópajzs is létrehozható általa akár interkontinentális
ballisztikus rakétákkal szemben, akár „kívülről érkező betolakodók
megállítására” – ahogy Bush elnök fogalmazott a napokban… A HPM szigorúan titkos
csodafegyver, a rövidítés a „nagy erejű mikrohullámú technológia” megnevezést
fedi. Új-Mexikóban fejlesztették ki, ahol röviden csak e-bombának nevezik. A
fegyver lényege, hogy minden elektromos impulzust blokkol egy mikrohullámú
kisülést követően.
11.
ábra. Az újságok később észrevették a baklövést, ezért sürgősen kerítettek egy
másik sisakot…
Az űrszeméttel való
ütközés sajnos teljesen reális, azonban a különböző radarrendszerek figyelemmel
kísérnek minden egyes 5 cm-nél nagyobb, a Föld körül keringő anyagdarabot,
egészen mintegy 40.000 km-es távolságig. Ha bármilyen űrobjektumot 5 km-esnél
jobban megközelít egy ilyen darab, akkor az űreszköznek parancsot adnak a
pályaváltoztatásra.
Ennyi ismeret birtokában
összegezhetjük a Galamb végső közelítését.
Az űrrepülőgép az
Indiai-óceán felett annak rendje és módja szerint megkezdte a leszállást. Amikor
magassága körülbelül 100 km-re csökkent erős elektromos(?) csapás érte a gép
hátulsó részét. (Vagy pedig bekapcsolódott az iraki háború miatt bevezetett
"narancssárga riadó", minek következtében a Kaliforniai Livermore Laboratórium
gigászi lézere tüzelt a "betolakodóra".) Ennek következtében a bal szárny hátsó
részén megsérültek az érzékelők, s minden bizonnyal kinyílt a bal oldali futómű
kamrájának ajtaja. A közelítés során a csapást szenvedett bal oldali rész a
szokottnál gyorsabban melegedett. Mindössze percenként 5-10 fokos melegedési
többletről van szól. A nyitott kamraajtók miatt a bal oldali futómű mindkét
kereke kidurrant (túlnyomás keletkezett). Az űrrepülőgép ennek következtében nem
tudott volna betonra leszállni! Azonban a pilóták igen képzett emberek voltak, a
számítógépek is érzékelték a melegedést, ezért az űrrepülőgép kezdett kicsit
oldalazni, hogy az adott térség hőterhelését csökkentse. Mindeközben
nyilvánvalóvá vált, hogy kidurrant kerekekkel csak vízre lehet leszállni. Tény,
a korábbi 112 repülés alkalmával az űrrepülőgép soha nem ereszkedett még vízre,
azonban erre képes, s a pilóták is ki vannak képezve vízreszállásra.
12. ábra. A NASA megfogalmazása
szerint a képen látható, a bal szárny futómű környéki részét "extrém magas
hőmérséklet" érte. Jelen csempék normális hőterhelése a visszatérés során
1000-1300 Celsius fok. Ennek többszörösét kellett elviselniük egy "külső
behatás" miatt. Ekkora hő semmiféleképpen sem szabadulhatott fel a műanyaghab
sűrűségű, a központi tartályt övező hővédő pajzs becsapódásakor. Sokkal inkább
egy közvetlen közeli külső robbanás, lézersugár, vagy elektromágneses csapás
következtében.
Mivel a lézerfegyver (a
HAARP, illetve a HPM) csapása "nem volt elég hatékony", bekapcsolódott a
másodlagos űrvédelmi rendszer. Texas állam területéről két rakétát indítottak az
űrrepülőgép felé (Pl. az ASAT – műholdelhárító rakéta – akár 400 km magasságban
és 2000 km-es távolságra és képes műholdakat megsemmisíteni, mindamellett
néhányszáz kg mindössze a tömege.), valószínűleg két különböző helyszínről, de
nagyjából azonos időben. Az első rakéta becsapódott az űrrepülőgépbe, míg a
második nem érte el, viszont az első becsapódása után még hosszú másodpercekig
lehet látni a felvételeken amint továbbra is követi a már darabjaira szakadozó
űrhajót.
13.-14. ábra. A 100 km-es
magasságban az első csapást elszenvedett űrrapülőgép bal oldali futóművének
kereke. Jól látható, hogy kidurrant, s elég rendesen meg égett. Míg a jobb
oldali, szinte sértetlen.
A NASA verziója a start
során leszakadó habkönnyű szigetelés által megsértett szárny belépőélre
vonatkozóan egyszerűen nem igaz. Nem igaz, hogy egy habkönnyű anyag a hihetetlen
mértékben megerősített és kemény szárnyban a legkevesebb kárt is okozta volna.
Nem igaz, hogy az űrben a katonai radarképeken látható, az "űrrepülőgépről
leváló tárgy" bármelyi merevítő-egység lett volna, hiszen az űrben, a
szárnyprofilról készített képek semmiféle(!) károsodást nem mutattak. Egész
egyszerűen a hulladékot ürítették ki, mint sok esetben máskor is.
15.-16. ábra. Baloldalt a Columbia
"nem létező" adatrögzítője látható. Jobb oldalt pedig az erősen károsodott
hővédő pajzson talált "idegen anyag". Sárgás színezete erősen utal az
űrrepülőgépre kilőtt rakéta robbanófejének aktivitását követő pusztításra.
Hogy kinek állt érdekében
elpusztítani a hét űrhajóst, a 2 milliárd dolláros űrrepülőgépet a rakterében
elhelyezett 1 milliárdos laboratóriummal? Azoknak, akiknek az az érdeke, hogy az
űrhajózás titkos fejezetei továbbra is homályban maradjanak. Vagy pedig
egyszerűen valaki "elfelejtette" közölni az automatikus üzemmódra állított (hétvége
volt!) űrvédelmi rendszerrel a Columbia paramétereit, mindek következtében a
rendszer azt "ellenségesként" jelölte meg...
17. ábra. A Légierő
Kutatólaboratóriumának „Starfire Optical Range” nevű berendezése készítette ezt
a képet Kalifornia felett 7 perccel a rádiókapcsolat megszakadása előtt. A
felvételből többen a bal szárny sérülését vélik kiolvasni. - Hetekkel később
ismerték be, hogy bizony erősen "mellébeszéltek", ugyanis a képet egy
amatőrcsillagász készítette.
|
|